אמזון אימפריית המסחר הדיגיטלית
קווים לדמותה
4 מיליון גולשים ביום
כאילו חצי מדינת ישראל נמצאת באתר בכל יום .
מאת : משה שמש
ייעוץ אסטרטגי, ליווי שיווקי וקריאטיב
צמיחה פיתוח עסקי
למכור on lineדורש תכנון, מחשבה, ייעוץ אסטרטגי שיווקי דיגיטלי
במאמר זה אנו מציגים את אמזון
אמזון אימפריית המסחר הדיגיטלי בין הגדולות בעולם.
האתר נוסד בשנת 1995 והחל את דרכו כאתר למכירת ספרים ובהמשך הרחיב את פעילותו עד למכירה של מאות אלפי פריטים.
וואו כמה עובדים אמזון מעדיה 120,000 עובדים בחברה.
שווי שוק שווי השוק של אמזון עומד על 140 מיליארד דולר:
- עמלת מכירה – בין 12% ל- 15%.
- עמלת סליקה והעברה בין ישראל לארה"ב.
מכירות שונות – אמזון מוכרת מידי שנה ב כ 50 מיליארד דולר ,סכום עתק.
כמה גולשים ביום? כ4מיליון גולשים ביום
חנות באמזון – בכדי לפתוח חנות באמזון צריך לפתוח חשבון בנק וירטואלי בבנק אמריקאי חשבון מוכר אישי באמזון.
לפתוח חנות באמזון זוהי מלאכת מחשבת , קונים חכם, מוכרים חכם, מחקר שוק, מוצרים חמים, חקר צרכים , איתור מוצרים, תמחיר מוצרים ומערך לוגיסטי.
פותחים את החשבון, מעלים את המוצרים, מגיעים הפניות? שולחים ומעבירים את העמלה לאמזון.
חשבון חנות מקצועית (PRO) - באמזון – פותחים חשבון, שולחים את המוצרים למרלו"ג מחסני אמזון, מעלים למערכת, מגיעים הפניות? מעבירים עמלה בניקוי עמלת אחסון, אריזה ומשלוח לאמזון.
חשבון שותפים משווק באמזון – פותחים חשבון ברשת שותפים שפעלת ב: אמזון ומשלמים עמלה לאמזון ולקישורים של המשווק
מחיר ניהול חנות באמזון היא כ – 40 דולר לחודש החל מנובמבר 2016
דרישות- הדרישות הקפדניות של אמזון כוללות בקרה. המוצר יעבור את הבקרה של מומחי אמזון ויעמוד בדרישות הגבוהות.
אמינות – מה שמובטח זה מה שמקווים בפועל כולל הפריטים הכי קטנים ותכונות מוצר מדוייקות.
אחריות – אחריות על המוצר והחזר כספי.
שירות – שירות אמין ומקצועי.
מחויבות ובלעדיות – אמזון מבקשת בלעדיות על מוצרים מסוימים כדי להעניק לזירה המסחר שלה כוח.
אמזון - צבא עם משמעת:
אמזון מעניקה לקונים רמה אחידה של שירות, איכות ומחזקה את המוכרים קצר לעומת אי ביי שהיא שוק פתוח ושם הדגש הוא על המוכר. באמזון הדגש הוא על המוצר, האיכות והשירות.
אמזון עושה עבור הסוחרים את העבודה:
תנועת גולשים - לאמזון אין צורך להזרים תנועת גולשים הם מגיעים למותג המכירות הדיגיטלי האסטרטגי לבד.
שביעות רצון הלקוחות – דירוג אסטרטגי הוא שביעות רצון לקוחות, לקוח ירכוש מה שהוא מחפש.
ניהול מערכת ההזמנות – הסוחרים הדיגיטליים צריכים לנהל מערכת הזדמנות ומלאי משלב העלאת מוצר, טיפול במשלוח וטיפול בהחזרות.
ניהול מערך האמינות – הסוחרים הדיגיטליים צריכים לנהל מערכת יחסים אמינה אחרת הם מאבדים ניקוד ומאבדים את הפרנסה החודשית שלהם .
יתרונות המכירה באמזון:
- תנועת גולשים אדירה – 20 מיליון מידי יום.
- מכירה ללא צורך במלאי עצום.
- ניתן לייצר בידול על ידי מוצרים ייחודיים שעברו מחקרי שוק, איתור מקצועי של טרנדים.
- האריזה, המשלוח והשירות נעשה על ידי אמזון.
- מדיניות קשוחה מובילה את המשווקים להיות סוחרים אמינים וטובים יותר.
- העמלות משתנות מקטגוריה לקטגוריה.
- מוצר שהוחזר איננו ניתן למכירה שוב ועל כן יש להקפיד על טיב המוצר, תיאור מדויק ואיכות.
- את הכסף ניתן למשוך ישירות מאמזון.
ליווי וייעוץ אסטרטגי לשווק on line
השאלה המרכזית שיזמים ישראלים שואלים את עצמם איך מתחילים למכור באמזון וכמה זה עולה? איך בונים תכנית אסטרטגית דיגיטלית, איך בודקים את השוק, כיצד יוצרים בידול למוצר, יצירת שוק, הבנת ערך המוצר
חשוב להסתייע ביועץ אסטרטגי המתמחה בזירת הדיגיטלית מסחרית כולל הבנת הצרכים של קהל יעד בינלאומי, יועץ אסטרטגי דיגיטלי שיווקי המתמחה במיתוג דיגיטלי עסקי קריאטיבי כדי לייצר תשתית עסקית להצלחה.
משה שמש